0
چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه به کتاب با تیراژ کم و فوری، چاپ رمان و داستان

تبدیل پایان نامه به کتاب چگونه است؟

تبدیل پایان نامه به کتاب چگونه است؟

تبدیل پایان نامه به کتاب چگونه است؟

یکی از روش هایی است که از طریق آن می توان هم به بالا بردن سطح علمی جامعه افزود و هم می توان رزومه تحصیلی و شغلی پربارتری داشت بی شک همین مورد می باشد. شما با تغییراتی اندکی در پایان نامه خود می توانید آن را به یک کتاب ارزنده تبدیل نمایید. در ابتدا باید به این موضوع پرداخت که چه پایان نامه هایی قابلیت تبدیل شدن به کتاب را دارند. پایان نامه شما حداقل دارای نمره 18 بوده، موضوعی نوین و کاربردی باشد و بتوان به عنوان منبع علمی در تدریس دانشگاهی از آن استفاده کرد.

 

 تبدیل پایان نامه به کتاب

 

اقدامات لازم برای تبدیل پایان نامه به یک کتاب چیست؟

 

پس از اینکه اطمینان حاصل کردید پایان نامه شما شرایط لازم را دارا می باشد، می بایست اقداماتی را انجام دهید تا یک پایان نامه به کتاب تبدیل شود. در ابتدا باید نام مناسبی برای کتابتان انتخاب نمایید. به هیچ عنوان نمی توان عنوانی که برای پایان نامه در نظر گرفته اید برای کتاب نیز استفاده نمایید. پس لازم است عنوانی مناسب با محتوا در نظر بگیرید.

در گام بعدی ویرایش متن را انجام دهید. شاید برایتان سوال پیش آید که آیا تبدیل پایان نامه به کتاب باید کامل انجام شود و یا فصل خاصی از آن؟ برای کتاب تنها می توانید از فصل دوم یعنی ادبیات و پیشینه تحقیق و همچنین از بخش های نتیجه گیری و پیشنهادات استفاده نمایید.

پس از آن باید تمامی واژه هایی که به پایان نامه بودن متن شما اشاره دارد حذف نمایید و کلماتی همچون پایان نامه، مقاله، تحقیق و دیگر کلمات مشابه را حذف و به کتاب تبدیل نمایید. همچنین باید سرفصل ها و تیترها را عوض نمایید و از قالب خشک پایان نامه به متنی روان تبدیل کنید.

در تبدیل پایان نامه ،نکته قابل توجه دیگر این است که عنوان پایان نامه خود را به عنوان منبع در بخش منابع ذکر نمایید. همچنین تغییر دیگر که کتاب شما را جذاب تر می نماید نوشتن پیش گفتار در ابتدا کتاب می باشد.

 

نکات ویرایش متن در تبدیل پایان نامه

 

برای تبدیل پایان نامه در متن کتاب نیز می بایست تغییرات نگارشی انجام دهید تا متن شما روان و دلنشین شود. البته می توانید این بخش از کارتان را به یک ویراستار بسپارید اما اگر خودتان قصد انجام آن را دارید در اینجا به برخی از موارد اشاره شده که شما را در ویرایش متن راهنمایی می گرداند : 

اگر در متن کتاب به کتاب دیگری اشاره کرده اید نام آن را به صورت ایتالیک ذکر نمایید و از به هیچ عنوان از گیومه استفاده ننمایید.

اگر شخص و یا مکان خاصی را عنوان می کنید تنها برای نخستین بار از گیومه استفاده نمایید.

اگر سخنی را به نقل از دیگری درج می نمایید می بایست با سایز کوچکتری از متن اصلی استفاده کنید.

در نگارش متنان از علائم عربی همچون تشدید، فتحه، کسره و … استفاده نکنید مگر اینکه عدم استفاده موجب اشتباه در خوانش گردد.

 

نکات ویرایش متن

اقدامات پس از ویرایش کتاب

 

پس از اینکه ویرایش کتاب به پایان رسید نوبت به انجام مقدمات دیگر قبل از چاپ کتاب می باشد. یکی از این مقدمات تبدیل سایز از A4 به وزیری و یا رقعی است، البته می توانید در همان سایز نیز کتابتان را چاپ نمایید اما این سایز برای چاپ کتاب مرسوم نمی باشد.

در آخر نوبت به چاپ کتاب می رسد که خود دارای مراحل و پروسه پیچیده ای می باشد که در مقالات دیگر به آن پرداخته ایم و می توانید آن را با عنوان مراحل چاپ کتاب دنبال نمایید.  

مزیت های تبدیل پایان نامه

در تبدیل پایان نامه همواره مزیت های زیاد شامل حال مولف خواهد شد. از جمله ی مزیت ها می توان به امتیاز بالا برای مصاحبه های دکتری اشاره کرد. قبولی در مصاحبه های دکتری دغدغه ی بسیار از متقاضیان این مقطع است و به همین جهت دانشجویان با تبدیل پایان نامه خود می توانند شانس قبولی را افزایش دهند.

از طرف دیگر هزینه ی چاپ و انتشار کتاب در مقایسه با مقاله کم تر است. به همین جهت است که متقاضیان تنها با یک سوم هزینه ی چاپ مقاله ISI می توانند کتاب چاپ کنند. از طرف دیگر چاپ کتاب پروسه ساده و کوتاه تری نیز دارد. از دیگر مزیت های تبدیل پایان نامه می توان به ثبت کتاب در کتابخانه ملی اشاره کرد.

 

هنوز دیدگاهی ثبت نشده. شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهد.
ارسال یک دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

× ارسال پیام در واتساپ