0
چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه به کتاب با تیراژ کم و فوری، چاپ رمان و داستان

بررسی مبانی دیپلماسی اقتصادی از منظر حقوق بین‌الملل

بررسی مبانی دیپلماسی اقتصادی از منظر حقوق بین‌الملل

کتاب حاضر، با در نظر گرفتن منابع وسیع لاتین و فارسی، پایگاه‌های اطلاعات علمی و پژوهشی داخلی و بین‌المللی و مقالات موجود در حوزه ” بررسی مبانی دیپلماسی اقتصادی از منظر حقوق بین الملل” گردآوری شده و همچنین حاصل سال ها مطالعه، کار پژوهشی، شرکت در کنفرانس ها، شرکت در کارگاه های آموزشی و نشست های علمی می باشد.
لیکن حقوق بین الملل با هدف تعیین منافع و فصل مشترک های همه گیر جهانی سازمان های بین المللی را در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی و … ایجاد می نماید تا بستر مشترک تبادل اهداف و مطالبات بین المللی فراهم گردد و دولت ها و ملت ها در فضایی مشترک به تعامل بپردازند. در واقع توسعه مطلوب بین المللی در چارچوب و قالب سازمان های مشترک المنافع بین المللی با ابزار و ضمانت اجراهای حقوق بین الملل محقق می شود. این ساختار حقیقی توسعه مطلوب در نظام بین المللی می باشد. اما این آرمان تا تحقق و واقعی شدن راه طولانی پیش رو دارد. مسیری که در نظام بین الملل ایجاد و تعیین شده است. اما مقصد و پایان آن تاکنون مشخص نشده است و افراد حقیقی و حقوقی آن به سر منزل مقصود نرسیده اند.
بنابراین از آنجائیکه جامعه بین المللی میراث مشترک بشری محسوب می شود، لذا توسعه پایدار که تامین کننده نیاز نسل فعلی و تضمین کننده تامین نیاز نسل آینده می باشد، مد نظر است. توسعه اقتصادی پایدار با مدیریت مشترک اقتصادی همه کشورها بر اساس اصل برابری و برادری در جامعه بین المللی امکان پذیر خواهد بود. مدیریت مشترکی که در قالب و چارچوب سازمان ها و کنوانسیون های بین المللی اقتصادی در جهان, ماهیت عینی و خارجی به خود گرفته است. حقوق بین الملل با تنظیم روابط و تعاملات قانونی و اجرایی این سازمان ها مدیریت مشترک جهانی بالقوه را بالفعل می نماید و توسعه اقتصادی واقعی و پایدار را ایجاد می نماید. توسعه سیاسی نیز با مدیریت مشترک جامعه سیاسی در نظام بین المللی امکان پذیر خواهد بود. در هر دو حوزه سیاسی و اقتصادی چون نظام ها و حاکمیت ها متفاوت می باشد، در نهایت ساختارها و اهداف نیز متفاوت و در پاره ای موارد متناقض و در تضاد می باشند.
هنوز دیدگاهی ثبت نشده. شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهد.
ارسال یک دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

× ارسال پیام در واتساپ