0
چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه به کتاب با تیراژ کم و فوری، چاپ رمان و داستان

تبدیل پایان نامه به مقاله ISI

تبدیل پایان نامه به مقاله ISI

تبدیل پایان نامه به مقاله ISI :همواره تبدیل پایان‌نامه به مقاله ‌های ژورنالی یکی از دغدغه ‌های دانشجویان و همچنین محققان می ‌باشد. به ‌همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب نکاتی که می‌ تواند به شما عزیزان در این مورد کمک کند را بیان کنیم. در ابتدا خوب است بدانید همان‌ طور که می ‌توان تبدیل پایان ‌نامه به کتاب را انجام داد استخراج مقاله از رساله، تحقیقات و پزوهش های علمی هم امکان ‌پذیر می ‌باشد.

حتی شما می ‌توانید بنا به علاقه و صلاح ‌دید خودتان چندین مقاله از یک رساله و یا پایان‌ نامه بنویسید و در مجلات معتبر منتشر کنید. نوشتن مقاله از رساله، پایان ‌نامه و تحقیقات علمی یک هنر است که اگر آن را به ‌خوبی بیاموزید می‌ توانید مقالات معتبر و با کیفیتی را در مجلات ژورنالی چاپ کنید و همان‌ طور که می‌ دانید انجام این کار می‌ تواند در رزومه‌ی تحصیلی و همچنین کاری شما تأثیرات مثبتی داشته باشد.

تبدیل پایان نامه به مقاله ISI
تبدیل پایان نامه به کتاب

پیش ‌از هر چیز لازم است بدانید که مقالات به دو دسته کلی تقسیم ‌بندی می‌ شوند که عبارتند از:

مقالات کنفرانسی چیست؟

در برخی از کنفرانس‌ هایی که در سطح بین‌المللی برگزار می ‌شود و دارای اعتبار بالایی از ISI برخوردارند کنفرانس شما می ‌تواند در قالب مقاله در کتاب کنفرانس چاپ شوند، که این کار از ارزش بالایی برخوردار می ‌باشد.

بیشتر بخوانید: ترفند های نویسندگی

مقالات ژورنالی چگونه است؟

همان‌ طور که از اسم آن مشخص است به مقالاتی که در ژورنال ‌های معتبر چاپ می ‌شوند گفته می ‌شود. تنها موضوعی که باید به آن دقت کنید رتبه ‌بندی مقاله شما از نظر تاثیر گذاری می ‌باشد، که هر چقدر ضریب تاثیر مقاله شما بالا تر باشد اعتبار مقاله شما نیز بیشتر می ‌شود.

استخراج و تبدیل پایان نامه به مقاله ISI
تبدیل پایان نامه به کتاب

اهمیت تبدیل پایان نامه به مقاله ISI چیست؟

یکی از دلایل انتشار مقالات توسط محققان و دانشجویان مقاطع فوق ‌دکترا و دکترا کسب اعتبار و سابقه در جوامع علمی می ‌باشد. به ‌همین دلیل خوب است محققان فوق ‌دکترا حداقل ۱۰ مقاله و محققان دکترا ۲ تا ۳ مقاله در مجلات ژورنالی معتبر داشته باشند.

البته چاپ مقالات تنها مختص دانشجویان مقاطع دکترا و فوق‌ دکترا نمی ‌باشند. انجام این کار برای دانشجویان مقطع کارشناسی ‌ارشد هم تأثیرات مثبتی در آینده شغلی و تحصیلی آن‌ ها خواهد داشت. به ‌خصوص برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا و یا گرفتن بورسیه تحصیلی و همچنین ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، چاپ مقاله در مجلات معتبر ژورنالی می ‌تواند تاثیر گذاری قویی داشته باشد. همان طور که می دانید طرز نوشتن یک مقاله با پایان نامه و رساله بسیار متفاوت است.

بیشتر بخوانید: نحوه نگارش مقاله کنفرانسی

تبدیل پایان نامه به مقاله ISI
تبدیل پایان نامه به کتاب

بخش عمده این تفاوت تبدیل پایان نامه به مقاله ISI عبارتند از:

  • کوتاه ‌تر بودن چکیده مقالات از پایان ‌نامه یا رساله

  • تفاوت در نوشتن مقدمه برای مقالات و نوشتن چگونگی جمع‌آوری داده‌ها و روش تحقیقاتی در این بخش

  • متفاوت بودن بخش نتایج در مقالات و اختصاص ذاین بخش به پشتیبانی از مسئله تحقیق یا فرضیه شما

  • اهمیت بیشتر بخش بحث مقالات نسبت به پایان ‌نامه، رساله و تحقیقات علمی و پیروی از نتایج ارائه ‌شده

استخراج تحقیقات و رساله به مقاله ISI
تبدیل پایان نامه به کتاب

نکات استخراج تحقیقات و رساله در تبدیل پایان نامه به مقاله ISI

انتخاب صحیح ژورنال در تبدیل پایان نامه به مقاله ISI:

در ابتدا خوب است با انتخاب یک مجله معتبر کار خودتان را شروع کنید. برای تبدیل پایان‌نامه به مقاله ISI می ‌توانید به سراغ لیست مراجع پایان ‌نامه و یا رساله خود بروید. چرا که برخی از این مقالات با تحقیقات شما مطابقت دارند.

کوتاه کردن متن در تبدیل پایان نامه به مقاله ISI:

همان‌ طور که می ‌دانید حجم یک مقاله بسیار کمتر از پایان‌ نامه و یا رساله می ‌باشد. به‌ همین ‌منظور خوب است که تنها بر روی یک موضوع از تحقیقات خودتان متمرکز شوید.

توجه به زبان و ساختار مقاله در تبدیل پایان نامه به مقاله ISI:

توجه داشته باشید که متن مقاله شما باید با یک مقدمه خوب شروع شود و همچنین در انتها به یک نتیجه ‌گیری از داده‌ های مقاله برسد. بنابراین بهتر است برای انجام این کار در ابتدا یک خط سیر در نظر بگیرید تا از موضوع اصلی منحرف نشوید. همچنین از زبان و جمله ‌بندی خودتان اطمینان حاصل کنید تا مطالب به ‌صورت شیوا و قابل ‌فهم منعقد شده باشند، چرا که مقالات غیر قابل درک و دشوار قطعا رد خواهند شد.

تبدیل پایان نامه به مقاله ISI
تبدیل پایان نامه به کتاب

مطابقت متن با عنوان در تبدیل پایان نامه به مقاله ISI:

به این نکته توجه داشته باشید که متن شما با عنوانی که انتخاب می‌ کنید باید ارتباط مستقیم و تطابق کامل داشته باشد، بنابراین پیشنهاد می ‌کنیم با دقت زیادی عنوان خود را انتخاب کنید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده. شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهد.
ارسال یک دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

× ارسال پیام در واتساپ