0
چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه به کتاب با تیراژ کم و فوری، چاپ رمان و داستان

نحوه نگارش مقاله کنفرانسی را بشناسید

نحوه نگارش مقاله کنفرانسی را بشناسید

نحوه نگارش مقاله کنفرانسی را بشناسید:مقاله کنفرانسی از جمله مقالات رایج علمی می باشد. دلیل نام گذاری این مقالات این است که این مقالات برای ارائه در کنفرانس ها و کنگره های مختلف نگارش می شوند. به موجب اهمیت و امتیاز علمی این دسته از مقالات همواره متقاضیان نگارش این نوع مقالات بسیار زیاد است. در واقع به کمک مقالات کنفرانسی، پژوهشگران و محققان می توانند انواع دستاورد هایشان را به جامعه ی علمی نمایش دهند. همچنین شرکت در این کنفرانس ها کمک کرده تا محققان و پژوهشگران بتوانند با سایر محققان هم صنف خود ارتباط برقرار نمایند.

لازم به ذکر است که صرف شرکت در کنفرانس های علمی، می تواند کمک بزرگی به افزایش دانش مخاطبان شود. در این مطلب به بررسی چند روش نگارش مقاله کنفرانسی پرداخته ایم. همراه با سیمای قلم باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش مراحل خلاصه نویسی کتاب

مقاله کنفرانسی به چه نوع مقاله ای می گویند؟

تعریف خلاصه و ساده مقاله کنفرانسی این است که به مقالاتی که برای ارائه در کنفرانس ارائه می شوند، مقاله کنفرانسی می گویند. نگارش مقالات کنفرانسی عموما به صورت پاورپوینت انجام می شود. در پاورپوینت این دسته از مقالات تصاویر مختلفی به کار می رود که برای ارائه شفاهی در کنفرانس نیز مناسب باشد. همچنین در برخی از مقالات کنفرانسی از انواع پوستر نیز استفاده می شود.

لازم به ذکر است که مقالات کنفرانسی در صورتی که بار علمی بالایی داشته باشند، شانس چاپ در مجلات علمی معتبر را نیز دارند. موضوع این دسته از مقالات عموما موضوعی نو است که آن موضوع اکثرا برای بار اول در کنفرانس عنوان می شود. طرح موضوعات و مباحث علمی نو، از جمله دلایل جذابیت بالای این نوع مقالات علمی است.

بیشتر بخوانید: بهترین روش انتخاب عنوان کتاب

نحوه نگارش مقاله کنفرانسی را بشناسید
نحوه نگارش مقاله کنفرانسی را بشناسید

نحوه نگارش مقاله کنفرانسی به چه صورت است؟

جالب توجه است که بدانید نحوه نگارش مقاله کنفرانسی عموما بسیار راحت تر و سریع تر از انواع مقالات علمی برای چاپ در مجلات علمی می باشد. بررسی مقالات کنفرانسی غالبا در مدت زمان کوتاهی انجام شده و در صورت تایید آن، یک تایم به ارائه دهنده اعلام می شود که مقاله خود را در کنفرانس مربوطه ارائه کند. البته نکته ی مهم این است که نحوه نگارش مقاله کنفرانسی باید کاملا رعایت شود. این بدان معناست که به موجب این که مقاله به صورت شفاهی ارائه می شود دلیل بر آن نیست که اصول نگارش مقاله کنفرانسی رعایت نشود.

نحوه نگارش مقاله کنفرانسی را بشناسید
نحوه نگارش مقاله کنفرانسی را بشناسید

همانطور که پیشتر گفتیم یکی از مشخصه های این نوع از مقالات این است که عموما ایده هایی نو در آن ها مورد بررسی قرار می گیرد. پس به خاطر بسپارید که اگر قصد نگارش یک مقاله کنفرانسی دارید نباید از ایده های تکراری استفاده نمایید.

ارائه ی شفاهی این دسته از مقالات نیز اهمیت بالایی دارد. به نگارنده مقاله کنفرانسی یک زمان مشخص اختصاص داده می شود که وی باید در این زمان مشخص مقاله را برای حضار ارائه دهد.

به طور کلی برای این که نحوه نگارش مقاله کنفرانسی را بدانید، باید دستورالعمل کنفرانس مربوطه پیرامون نگارش مقاله را بررسی نمایید. اغلب کنفرانس ها یک شیوه نامه برای نویسندگان مقاله ارائه می دهند که در این شیوه نامه دستورالعمل های مختلف برای نگارش مقاله ارائه می شود. در این شیوه نامه تعداد صفحات مناسب مقاله، تعداد کلمات محتوای مقاله، فونت مورد استفاده، صفحه بندی و نوع فایل ارسالی مشخص شده است. پس برای اطلاع از نحوه نگارش مقاله کنفرانسی، باید شیوه نامه کنفرانس مربوطه که عموما در وبسایت آن کنفرانس درج شده است را بررسی نمایید.

بیشتر بخوانید: عوامل موثر در قیمت چاپ کتاب

نحوه نگارش مقاله کنفرانسی را بشناسید
نحوه نگارش مقاله کنفرانسی را بشناسید

استاندارد های نحوه نگارش مقاله کنفرانسی چگونه است؟

در شیوه نامه مقالات کنفرانسی که توسط کنفرانس ها ارائه می شود، شیوه نامه مخصوص به آن کنفرانس قرار داده شده است. اما به طور کلی برای نگارش یک مقاله کنفرانسی نیاز به رعایت استاندارد های مختلفی است که نگارندگان این دسته از مقالات ملزم به رعایت آن هستند.

بخش های اصلی این دسته از مقالات که جزو استاندارد های آن محسوب می شوند عبارتند از:

  • عنوان

  • چکیده

  • مقدمه

  • روش شناسی

  • نتایج

  • بحث و نتیجه گیری

  • منابع

نحوه نگارش مقاله کنفرانسی را بشناسید
نحوه نگارش مقاله کنفرانسی را بشناسید

لازم به ذکر است که ممکن است برخی از کنفرانس های ساختار متفاوتی در چینش بخش های مختلف مقاله در نظر داشته باشند. اما عموما بخش های اصلی مقالات در تمامی کنفرانس ها یکسان می باشد. جهت اطمینان خاطر می توانید قبل از نگارش مقاله مورد نظر، شیوه نامه و نگارش صحیح مقاله مناسب کنفرانس مربوطه را پرس و جو نمایید.

ویرایش مقاله کنفرانسی

نکته ی حائز اهمیت در نگارش مقالات کنفرانسی این است که ویرایش این دسته از مقالات نیز همانند سایر مقالات علمی باید به صورت دقیق انجام شود. مقاله کنفرانسی پس از نگارش باید از لحاظ ساختاری و ادبی و نگارشی مورد بررسی قرار گرفته و اصلاح گردد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده. شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهد.
ارسال یک دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

× ارسال پیام در واتساپ