0
چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه به کتاب با تیراژ کم و فوری، چاپ رمان و داستان

مراحل چاپ کتاب به زبان انگلیسی

مراحل چاپ کتاب به زبان انگلیسی

اگر در عرصه چاپ و نشر کتاب فعالیت دارید، احتمالا با افرادی مواجه شده اید که به دنبال چاپ کتاب به زبان انگلیسی هستند. اما سوالی که به وجود می آید این است که چاپ به زبان انگلیسی برای مردم داخل کشور چه اهمیتی دارد و دلیل اصرار برخی به چاپ به انگلیسی چیست؟ اگر شما نیز به فکر چاپ به زبان انگلیسی افتاده اید، قطعا باید با روال کار این نوع چاپ آشنا شوید. به همین جهت در این مقاله مراحل چاپ کتاب به زبان انگلیسی را مورد بررسی قرار داده ایم.

مراحل چاپ کتاب به زبان انگلیسی

علت تمایل برخی برای چاپ کتاب به زبان انگلیسی چیست

محققان، دانشجویان و بسیاری از اساتید همواره علاقه مند به چاپ کتاب به انگلیسی هستند. یکی از علل چاپ کتب به انگلیسی انتقال بهتر مفاهیم می باشد. به طور مثال علوم کامپیوتر به گونه ای است که بسیاری از اصطلاحات پیرامون آن معادل فارسی ندارند. به همین جهت است که بعضی از نویسندگان برای این که بتوانند این اصطلاحات را به خوبی در کتاب خود به کار ببرند، چاپ انگلیسی را ترجیح می دهند. برخی نیز در تبدیل پایان نامه به کتاب، چاپ انگلیسی را انتخاب می کنند.

برخی نیز به منظور اعتبار آن ها، اقدام به چاپ به زبان انگلیسی می کنند. به همین جهت است که به منظور اهدافی نظیر مهاجرت به خارج از کشور، چاپ کتاب به زبان انگلیسی به خصوص برای بسیاری از پژوهشگران اهمیت زیادی دارد.

شرایط و مراحل چاپ کتاب به زبان انگلیسی در ایران

در ایران مراحل چاپ کتاب به زبان انگلیسی پیچیدگی خاصی ندارد. شرایط و ضوابط چاپ به زبان انگلیسی در ایران همان شرایط و ضوابطی است که مولف برای چاپ به زبان فارسی اتخاذ کند. اما با این حال برخی نکات و ضروریات پیرامون چاپ به این زبان وجود دارد که همواره بهتر از آن ها را رعایت کرد.

از جمله مواردی که باید برای چاپ به زبان انگلیسی آن را در نظر گرفت این است که عنوان فارسی کتاب نیز در کنار عنوان انگیسی بر روی جلد قرار داده شود.

مورد بعدی، اسامی نویسندگان کتاب است. برای چاپ یک کتاب به زبان انگلیسی در ایران باید اسامی نویسندگان کتاب به زبان فارسی نیز درج شود.

شناسنامه کتاب از جمله صفحات مهم کتاب است. همانطور که شناسنامه افراد هویت آن ها را معین می کند، شناسنامه کتاب نیز نقش مهمی در شناساندن کتاب دارد. به همین جهت در چاپ کتاب به زبان انگلیسی، شناسنامه ی کتاب نیز باید به زبان فارسی نوشته شود.

مواردی که گفته شد از جمله ی مهم ترین نکات در چاپ به زبان انگلیسی است. اما برای اطلاع از آخرین جزئیات چاپ به انگلیسی بهتر است همواره آخرین بروزرسانی ها را از طریق ناشران فعال در این حوزه دریافت نمایید.

آشنایی با مراحل چاپ کتاب به زبان انگلیسی

عموما ناشران شرایط یکسانی را برای چاپ کتب به انگلیسی دارند. اما ممکن است برخی موارد در هر ناشر مختص به آن انتشارات باشد. عموم مراحل چاپ کتاب به زبان انگلیسی موارد زیر می باشند:

ابتدا فایل کتاب مدنظر از نویسنده ی آن توسط انتشارات دریافت می گردد. پس از دریافت فایل کتاب، متن آن مورد بررسی قرار گرفته و اشکالات املایی و نگارشی آن بر طرف می شود. پس از انجام اصلاحات نیز دریافت فیپا، شابک و مجوز کتاب انجام می گردد. طراحی و ساخت جلد مناسب برای کتاب انگلیسی مرحله ی بعدی چاپ می باشد. لازم به ذکر است که جلد طراحی شده بهتر است تا با مشورت نویسنده انجام شود. پس از تعیین جلد کتاب، چاپ و صحافی کتاب صورت می پذیرد و در نهایت کتاب به نویسنده تحویل داده می شود.

هزینه ی چاپ کتاب به زبان انگلیسی

اگر شما قصد چاپ کتاب به زبان انگلیسی داشته و اطلاعاتی درباره هزینه چاپ ندارید، به خاطر بسپارید که چاپ به زبان انگلیسی پارامترهای مختلفی دارد که با چاپ به زبان فارسی بسیار متفاوت است. به عنوان مثال اگر کتاب شما ترجمه نشده باشد، هزینه ی ترجمه ی آن نیز به سایر هزینه ها اضافه خواهد شد. نوع کاغذ مورد استفاده برای چاپ، تعداد صفحات، جنس جلد و موارد دیگر از جمله ی فاکتورهایی هستند که در هزینه ی تمام شده کتاب تاثیر می گذارند. به همین جهت است که ابتدا موارد گفته شده را تعیین کرده و سپس با برقراری ارتباط با یک چاپخانه از هزینه های مختلف چاپ کتاب به انگلیسی مطلع شوید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده. شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهد.
ارسال یک دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

× ارسال پیام در واتساپ