0
چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه به کتاب با تیراژ کم و فوری، چاپ رمان و داستان

مزایای چاپ کتاب برای پیشگیری از سرقت ادبی

مزایای چاپ کتاب برای پیشگیری از سرقت ادبی

مزایای چاپ کتاب برای پیشگیری از سرقت ادبی :شاید برای شما هم سوال شده باشد که تبدیل پایان نامه به کتاب واقعا چه لزومی دارد؟ ما اینجا هستیم تا از مزایای چاپ کتاب و روش های پیشگیری از سرقت ادبی با همین تاکتیک بگوییم. در واقع زمانی که نویسنده اثر ادبی یا غیر ادبی خود را به پایان می رساند؛ باید هر چه سریع تر جهت شخصی سازی و ثبت آن اثر اقدام کند؛ حال میخواهد این نوشته یک پایان نامه باشد یا رمان کلاسیک، تا زمانی که تبدیل به کتابی دارای مجوز نشده است در معرض خطر سرقت ادبی قرار دارد!

چرایی تبدیل اثر به کتاب

پس از نگارش یک اثر، نویسنده آن اثر صاحب تمام امتیازات آنچه خلق کرده است می ‌شود. اما در این بین و در زمانی که نویسنده به شیوه های گوناگونی تلاش می ‌کند تا اثر خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ممکن است افرادی سودجو با بهره گیری یا کپی و سرقت ادبی، اثر خلق شده را به نام خود در بیاورند.

بنابراین گام اول یک نویسنده در هر حال ثبت اثر به صورت رسمی و اقدام به دریافت مجوز اثر است. زمانی که یک نوشته به نام نویسنده خود ثبت می شود یا در مراحل بالاتر در دسترس عموم قرار می ‌گیرد و انتشار می ‌یابد؛ دیگر این امکان وجود ندارد که هیچ فرد یا گروهی برای کسب امتیازات آن اثر ادعا کنند یا این که با کپی برداری غیر قانونی اثر نویسنده را به نام خود ثبت کنند.

علاوه بر این واج به واج کتاب به نام نویسنده آن درآمده است و هر گونه کپی برداری یا سرقت ادبی از کتاب منجر به پیگرد قانونی خواهد شد. تنها زمانی دیگر افراد میتوانند جمله یا مطلبی از یک کتاب را وام بگیرند که به نام نویسنده آن نیز اشاره کنند. نوشته بی مجوز و نشر به عنوان کتاب؛ یک گوهر ارزشمند است که صاحب آن در کوچه و خیابان رهایش کرده است. توصیه ما سیمای قلمی ها به نویسندگان و پژوهشگران محترم این است که پیش از ثبت نتایج پژوهش یا مطالب خود به هیچ عنوان آنها را در اختیار هر فرد یا گروهی قرار ندهند.

مزایای چاپ کتاب برای پیشگیری از سرقت ادبی
پیشگیری از سرقت ادبی

چگونه نوشته خود را به کتاب تبدیل کنیم؟

در کشور ما شرایط تبدیل یک محتوای نگارش شده به کتابی با مجوز، یک روند قانونی نسبتا پیچیده دارد. نهاد اصلی رسیدگی به چنین اموری وزارت ارشاد و فرهنگ میباشد که پس از بررسی اثری که قصد چاپ یا ثبت آن را دارید و با اجرای ممیزی ها ممکن است نوشته شما را جهت ثبت تایید یا عدم تایید کند. به هر حال نویسندگان برای ثبت مطالب خود باید تا حدودی با این قوانین آشنایی پیدا کنند و پس از آن اقدام به درخواست صدور مجوز نمایند. اگر در حال حاضر یک محتوای نگارش شده آماده دارید و می‌خواهید آن را به دست ناشر بسپارید؛ می‌توانید در صورت نیاز با انجام تغییراتی آن را به مرحله دریافت مجوز برسانید.

سرقت ادبی چیست؟

سرقت ادبی تا زمانی امکان و قابلیت اجرا دارد که مطالب یک نویسنده پیش از ثبت رسمی در اختیار افرادی نااهل قرار بگیرد و آنها یا از طریق کپی برداری یا با انحصار دادن کلیت مطلب به خودشان، اثر نویسنده را از او بربایند. در واقع در گیر و دار دریافت مجوز و ثبت اثر بهتر است نویسندگان به هر کسی اعتماد نکنند و بیشتر در تلاش برای ثبت سریع تر اثر خود به عنوان یک کتاب باشند.

بیشتر بخوانید: چاپ کتاب برای جلوگیری از سرقت ادبی

مزایای چاپ کتاب برای پیشگیری از سرقت ادبی
پیشگیری از سرقت ادبی

ثبت کتاب به چه صورت است؟

در نهایت یک نویسنده پس از دریافت مجوز و انتشار مطالب خود در قالب یک کتاب، صاحب امتیاز آن کتاب خواهد بود و می‌تواند در رابطه با حقوق کتاب خود ادعا داشته باشد. در این مرحله گفته می ‌شود که محتوای نویسنده به عنوان یک کتاب ثبت شده است و دیگر امکان وقوع هیچ سرقت ادبی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: خدمات استخراج و چاپ کتاب

کلام آخر

همانطور که پیش از این شرح داریم تبدیل محتوای خود به یک کتاب با اسم و رسم موجب می‌شود یا هیچ فرد با مجموعه ای نتواند مطالب و اثر ما را به نام خود بزند. مطالب شما و محتوایی که نگارش کرده اید دارای ارزش بالایی هستند و پیش از آنکه کسی بتواند به آنها دستبرد بزند بهتر است برای چاپ شان به عنوان کتاب اقدام کنید. تمامی حقوق کتاب تا ابد متعلق به نویسنده آن خواهد بود و اثر شما همچون مایملک تان تلقی می ‌شود که هیچ دیگری ای حق سرقت آن را ندارد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده. شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهد.
ارسال یک دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

× ارسال پیام در واتساپ