0
چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه به کتاب با تیراژ کم و فوری، چاپ رمان و داستان

مقدمه مقاله را چگونه بنویسیم؟

مقدمه مقاله را چگونه بنویسیم؟

مقدمه مقاله را چگونه بنویسیم؟ وقتی که شما می‌ خواهید اقدام به نوشتن یک مقاله کنید؛ اولین چیزی که باید آن را ثبت نمایید، مقدمه مقاله است اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که مقدمه مقاله چه اصولی دارد؟ شاید خیلی از شما فکر کنید که مقدمه خیلی مبحث مهمی نیست اما به جرات میتوانیم بگوییم یکی از مهمترین بخش‌ های مقاله به حساب می‌آید. زیرا اگر مقدمه درست و جذابی داشته باشید، مخاطب ترغیب می‌ شود تا ادامه ماجرا را دنبال کند. در غیر این صورت از مطالعه مطلب شما صرف نظر خواهد کرد. حال سوالی که برای ما پیش می آید این است که مقدمه را چگونه بنویسیم؟ این موضوع برای تبدیل پایان نامه به کتاب هم اهمیت بسیار زیادی دارد. پس تا انتها ما را همراهی کنید تا نکات مهم را برایتان توضیح دهیم.

چگونه باید مقدمه بنویسیم؟

از همین اول به سراغ اصل مطلب می رویم. شما باید ساختار یک مقدمه را برای یک مقاله معمولی در نظر بگیرید. فرض کنید که مقدمه چند قسمت مثلا ۱۰ قسمت را تشکیل می دهد که هر کدام نقش مشخص و مخصوص به خودشان را دارند. البته همه مقدمه ها شاید این ۱۰ قسمت را نداشته باشند یا ترتیب آنها با یکدیگر متفاوت باشد اما هدفی که برای آن چند قسمت در نظر می گیریم، این است که اطلاعات زمینه ای، نه به شکل خیلی طولانی اما به اندازه کافی، در مقدمه وجود داشته باشد تا خواننده بفهمد که چه سوالی در مقاله مطرح شده است و در چه زمینه ای راجع به آن صحبت می‌ شود، همچنین چه فرضیات، پیش بینی ها و چه نتیجه هایی وجود دارد‌. در واقع مقدمه یک مرور کلی روی مقاله شماست.

طول پاراگراف ها در مقدمه

نکته دیگری که در مورد نوشتن مقدمه مقاله باید به آن دقت کرده باشید، مربوط به طول پاراگراف ها است‌. هدف ما این است که خواننده متوجه اطلاعات زمینه ای بشود که بر مبنای پژوهش انجام شده است. پس اگر مقاله را بخواهید از لحاظ پاراگراف خیلی طولانی کنید، حوصله سر بر می شود‌. اگر هم خیلی آن را کوتاه بنویسید، مخاطب متوجه موضوع نخواهد شد‌. در نتیجه پاراگراف ها نباید خیلی بلند باشند.

از طرفی نباید هم آنقدر کوتاه باشند که نتوانند اطلاعات را انتقال بدهند اما به هر حال پاراگراف هایی که کوتاه هستند اما به شکل واضح مطلب را بیان می کنند و اینها گزینه مناسب تری نسبت به پاراگراف های خیلی بلند به حساب می‌ آیند. در هر صورت حد تعادل باید در طولانی بودن یا نبودن آنها حفظ شود.

مقدمه مقاله را چگونه بنویسیم؟

نکات مهم برای نوشتن مقدمه مقاله

اگر شما کارهایی مثل تبدیل پایان نامه به کتاب را انجام می دهید یا اصلا می خواهید یک متن بنویسید که یک مقدمه جذاب داشته باشد، نکات زیر را مد نظر قرار دهید تا کارتان اصولی تر و دقیق تر پیش برود:

  • نقد و بررسی مطالعات پیشین را به زبان خودتان در قسمت مقدمه بیان کنید.
  • منابع را به طور دقیق ذکر کنید تا از اتهام به سرقت ادبی جلوگیری شود‌.
  • برای نقد و بررسی روی موضوع تسلط داشته باشید.
  • توضیحات اضافه را وارد مقدمه نکنید و بیش از حد مطلب را طولانی نکنید.
  • از جدیدترین مقالات در بخش مقدمه کمک بگیرید.
  • از مقالات مروری معتبر استفاده کنید‌.
  • مطالعات قبلی خود را در قسمت مقدمه به خوبی سازماندهی کنید تا مخاطب دچار گیجی و سردرگمی نشود.
  • از موضوعی که قرار است روی آن مطالعه کنید، به طور کامل اطلاعات جمع آوری کنید.

در مورد تبدیل پایان نامه به کتاب هم باید بگوییم مقدمه اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما مقدمه درست و اصولی دارید و می خواهید آخرین اقدامات مربوط به تبدیل پایان نامه به کتاب را انجام دهید، سایت ما با عنوان سیمای قلم می تواند به شما در این زمینه کمک کند. ما اقدامات مربوط به صفحه آرایی را هم برای مقاله شما انجام می دهیم تا بتوانید یک مقاله یا کتاب درست اصولی و استاندارد را به چاپ برسانید.

کلام آخر

با اطلاعاتی که در این مقاله به دست آورید، متوجه شدید که مقدمه مقاله باید چگونه نوشته شود تا مخاطب بتواند فهم دقیقی از آن داشته باشد. تمام ویژگی های یک مقاله خوب، زمانی به چشم می‌ آید که مقدمه جذابی داشته باشید که ما اصول آن را برایتان توضیح دادیم. یکسری نکات کمکی به شما معرفی کردیم و گفتیم که یک مقدمه باید چه مواردی را شامل شود که کامل و تاثیر گذار باشد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده. شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهد.
ارسال یک دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

× ارسال پیام در واتساپ