0
چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه به کتاب با تیراژ کم و فوری، چاپ رمان و داستان

تاثیر آموزش به شیوه قصه گویی

تاثیر آموزش به شیوه قصه گویی

تاثیر آموزش به شیوه قصه گویی :بدون شک قصه گویی یکی از مباحث مهم و مورد توجه برای کودکان به حساب می آید. حتی این موضوع برای نوجوانان هم اهمیت بسیار زیادی دارد. طبق تحقیقاتی که انجام شده، قصه گویی می تواند یک روش مثبت و موثر برای افزایش سطح یادگیری فرزندان ما باشد. اما سوالی که وجود دارد، این است که دقیقاً تاثیر آموزش به روش قصه گویی چیست و آیا می توانیم آن ها را در مباحث گسترده تر به کار بگیریم یا خیر؟ اگر شما هم قصد دارید که تبدیل پایان نامه به کتاب را در مورد این موضوعات به انجام برسانید، دست نگه دارید تا ما  تمام اطلاعات پایه را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم‌.

فواید قصه گویی

اگر بخواهیم تاثیر آموزش به شیوه قصه‌گویی را برایتان بیان کنیم، در واقع باید راجع به فواید قصه گویی با شما صحبت کنیم. قصه گویی یکی از اقدامات مورد علاقه کودکان است‌‌. در خیلی از قصه های آموزنده موضوعاتی مثل پرستش، خیرخواهی، حقیقت جویی، کنجکاوی و زیبایی دوستی مطرح می‌ شود که مورد علاقه کودکان و بزرگسالان خواهد بود‌. فوایدی که قصه گویی می تواند داشته باشد و تاثیراتش را در حوزه آموزش بگذارد  می تواند شامل موارد زیر شود:

  • در دنیای پر مشغله امروزه بسیاری از دانش‌آموزان نمی‌ توانند درست گوش بدهند، حتی راه و روش درست گوش دادن را یاد نگرفته اند. در نتیجه استفاده از ابزار قصه گویی می تواند در تدریس آن ها موثر باشد و آنها را مجاب کند تا سکوت کنند و از قدرت شنوایی خود برای یادگیری استفاده کنند، چون جذابیت کار برای شان افزایش پیدا می کند.

 

  • زمانی که قصه گویی و داستان گویی در کلاس مطرح باشد، دانش آموزان بهتر از همیشه با سرمایه های تمدن و میراث فرهنگی آشنا می شوند، آداب و رسوم و سنن مختلف جامعه را یاد می گیرند و حتی می توانند با جامعه در سطح جهان آشنایی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: تاثیر کتابخانی بر کودکان

تاثیر آموزش به شیوه قصه گویی

  • امکان این وجود دارد که فرد از طریق قصه گویی بتواند سرگذشت دانشمندان، هنرمندان، شخصیت‌ های مذهبی و تاریخی را به بهترین شکل ممکن یاد بگیرد. این موضوع نه تنها برای کودکان در سن پایین موثر است، بلکه برای نوجوانان و بزرگسالان هم می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. پس به خاطر همین است که می‌ گوییم تاثیر قصه گویی برای آموزش بسیار بالاست.

 

  • قصه گویی و داستان گویی باعث می شود تا پیام ها و ارزش‌ هایی به مخاطب انتقال پیدا کند که همگی قابل احترام هستند‌‌. زمانی که دانش آموز به قصه گوش می‌ دهد و به آن فکر کرده و تصویر سازی می کند، پیام های مثبت را جذب می کند؛ بدون این که تحمیل یا اجباری در کار باشد. سپس ارزش های خانوادگی، اجتماعی و انسانی برای او یادآوری می‌ شود. همه چیز به صورت غیرمستقیم صورت می گیرد. به طوری که در برابر چیزی جبهه نمی‌ گیرد و موضع ندارد و این باعث می شود که سطح تمرکز و دقتش هم بالاتر برود.

 

  • قصه گویی باعث افزایش قدرت روحیه همدلی و انسان دوستی در دانش ‌آموزان بشود. زمانی که درس با قصه تدریس شود، برقراری ارتباط با بچه های دیگر بهتر درک می شود، حس همدلی افزایش پیدا می کند، آرزوها به زبان مشترک بیان می‌ شوند و معانی ارزشهای اخلاقی و فرهنگی و تاریخی بهتر انتقال پیدا می کند.

 

  • قصه گویی شبیه به یک ابزار است که اگر آن را درست و دقیق به انجام برسانید، می تواند بیشتر از هر وسیله تربیتی دیگری رفتار بچه ها را بهبود ببخشد و روی آنها تاثیر مثبت بگذارد. چون که ریشه بسیاری از انحرافات به خاطر نبود آموزش و ابزار صحیح برای یادگیری است. قصه گویی می تواند این انحرافات را بکاهد. اگر ما بتوانیم روز های خاص، اعیاد و جشن های خودمان مانند نوروز یا دیگر مناسبت ها را از طریق قصه برای فرزندانمان شرح بدهیم، آنها خیلی بهتر با فرهنگ ملی ما ایرانی ها آشنا می شوند.

 

  • قصه گویی همچنین می تواند یک روش موثر برای مثبت اندیشی در دانش آموزان باشد. علاوه بر این که کلاس درس را برای آنها لذت بخش می‌ کند و باعث می‌ شود که آنها تجربه خود را در زمینه آن موضوع باید به اشتراک بگذارند و از تاثیرگذاری آن لذت ببرند.

کلام آخر

تاثیر آموزش به شیوه قصه‌گویی را نمی توانیم انکار کنیم، زیرا به شدت راجع به آن تاکید شده و مهمترین فوایدش را به شما معرفی کردیم که البته میزان فواید و تاثیرات آن بسیار زیاد است اما اصل مطلب را به شما یادآور شدیم. سایت ما با عنوان سیمای قلم می‌ تواند در این زمینه اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهد. همچنین اقداماتی مانند تبدیل پایان نامه به کتاب هم در سایت ما از صفر تا صد برایتان انجام می شود.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده. شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهد.
ارسال یک دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

× ارسال پیام در واتساپ