0
چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه به کتاب با تیراژ کم و فوری، چاپ رمان و داستان

عوامل تاثیرگذار بر صنعت نشر کتاب در ایران

عوامل تاثیرگذار بر صنعت نشر کتاب در ایران

عوامل تاثیرگذار بر صنعت نشر کتاب در ایران :شاید خیلی به این موضوع توجه نشده باشد اما می تواند یکی از مهم ترین مسائلی باشد که هر چه سریع تر باید مورد بررسی قرار بگیرد و آن هم چیزی نیست جز صنعت نشر کتاب در ایران. عوامل مختلفی هستند که روی این صنعت تاثیر می گذارند که باید به صورت جداگانه بررسی شوند و مشکلاتشان برطرف گردد تا این صنعت بتواند رشد خوبی در کشور ما ایران داشته باشد. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به این عوامل تاثیرگذار توضیحات کلی برایتان داشته باشیم که می تواند در مباحثی مثل تبدیل پایان نامه به کتاب هم موثر باشد. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

ریشه ضعف در صنعت نشر

یکی از عواملی که می‌ تواند روی ضعف صنعت نشر تاثیر گذار باشد؛ کمبود کتابخوانی است. شاید اگر فقط یک دلیل وجود داشته باشد، همین کمبود فضای فرهنگی و کتابخوانی در کشور ما باشد که باعث شده صنعت نشر کتاب در ایران با مشکلات زیادی مواجه شود‌ تولید مبتنی بر بازار است. بازار هم به خاطر نقدینگی ناشر دچار مشکل می‌ شود. سپس نقدینگی ناشر هم محدود می گردد و همین محدودیت روی صنعت نشر و چاپ کتاب تاثیر می گذارد‌.

در حقیقت طبق آمار هایی که وجود دارد، ناشران دیگر نمی توانند برای چاپ یک کتاب جدید ریسک کنند. در نتیجه به سراغ چاپ و نشر کتاب هایی می‌ روند که از قبل امتحان خودشان را پس دادند و با ریسک کمتری همراه هستند و خریداری کتاب فروشان از ناشران سرشناس از ۵ الی ۱۰ نسخه هم اکنون به دو نسخه رسیده است. این موضوع به این معناست که گردش کتاب در کشور ما با کاهش قابل توجهی روبرو شده و همین می تواند روی صنعت نشر ایران تاثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید: پیشگیری از سرقت ادبی

راهکارهای تقویت صنعت نشر

بالاتر راجع به عامل موثر و تاثیر گذار روی صنعت نشر کتاب در ایران با شما صحبت کردیم. راهکاری که می توانیم برای آن ارائه دهیم، راهکاری است که مربوط به حوزه نشر نمی شود‌ در واقع این راهکارها می‌ تواند با بطن جامعه هم ارتباط داشته باشد. وقتی که در فضای اقتصادی جامعه چنین مشکلاتی داشته باشد و درصد  کتابخوانی ضعیف باشد، مشکل باید از ریشه حل شود اما اگر می خواهید کمکی بکنید، اقداماتی مثل تبدیل پایان نامه به کتاب می تواند یک راهکار موثر تلقی شود که تا حد زیادی به بهبود مسئله کمک می‌ کند.

شاید خیلی ها در جامعه از این طریق به کتاب خواندن تمایل زیادی پیدا نکند اما این می تواند یک قدم کوچک برای بهبود این اوضاع به حساب بیاید و اگر یک نفر هم از آن استفاده کند، تأثیر زیادی روی کل جامعه خواهد داشت.

عوامل تاثیرگذار بر صنعت نشر کتاب در ایران
عوامل تاثیرگذار بر صنعت نشر کتاب در ایران

چگونگی بررسی صنعت نشر کتاب

اگر ما بخواهیم عوامل موثر را به طور جداگانه بررسی کنیم، اول باید یک سری بررسی ها روی خود صنعت نشر داشته باشیم؛ یعنی وضعیت این صنعت را در شاخه های مختلف بسنجیم، پیشرفت یا افت آنها را مورد بررسی قرار دهیم و بعد به سراغ تقویت آن برویم. عواملی که در صنعت نشر باید مورد بررسی قرار بگیرد تا به نتیجه گیری بهتری برسیم، شامل موارد زیر است:

  • وضعیت نشر کتاب در ایران

  • تحلیل آماری سیر تحول و زمینه های نشر کتاب از دهه ۵۰ به بعد مدل کسب و کار صنعت نشر و اقتصاد نشر

  • صنعت نشر و اقتصاد نشر دیجیتال

  • مشکلات صنعت نشر کتاب ایران مبتنی بر مرور متون

تبدیل پایان نامه به کتاب را چگونه انجام دهیم؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که اگر بخواهید در صنعت نشر و چاپ کتاب در ایران قدم کوچکی بردارید و تبدیل پایان نامه به کتاب را انجام دهید، باید دقیقاً چه کار کنید. در واقع شما می توانید برای این کار به سایت ما با عنوان سیمای قلم مراجعه کنید. ما به عنوان یک انتشارات پرسابقه از شما حمایت می کنیم و چاپ کتاب را با مقرون به صرفه ترین حالت ممکن برایتان انجام می دهیم. اقداماتی مانند صفحه آرایی و تمامی عوامل موثر برای دیده شدن کتاب را برایتان توضیح می دهیم و تا انتهای کار با شما همراه هستیم.

بیشتر بخوانید: چاپ کتاب برای کسب درآمد

کلام آخر

عوامل مختلفی هستند که می توانند روی صنعت نشر تاثیر گذار باشند. ما در این مقاله سعی کردیم که به طور مختصر و مفید برایتان توضیح دهیم که عامل اصلی ضعف این صنعت چیست و در ادامه راجع به تقویت این صنعت و چگونگی بررسی وضعیت آن با شما صحبت کردیم و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دادین. در انتها هم روش تبدیل پایان نامه به کتاب را برایتان شرح دادیم.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده. شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهد.
ارسال یک دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

× ارسال پیام در واتساپ