0
چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه به کتاب با تیراژ کم و فوری، چاپ رمان و داستان

انواع ژورنال های معتبر برای چاپ مقاله

انواع ژورنال های معتبر برای چاپ مقاله

انواع ژورنال های معتبر برای چاپ مقاله :اگر شما مشغول به انجام کارهای مطالعاتی باشید، احتمالاً به این موضوع برخورد کرده اید که نیازمند چاپ ژورنال های معتبر هستید. برای اینکه بخواهید مقاله خود را به چاپ برسانید، قطعاً ژورنال هایی که انتخاب می‌ کنید، باید مورد تایید سطح جهان باشد اما سوالی که برای شما پیش می آید، این است که انواع ژورنال‌ های معتبر برای چاپ مقاله چه مواردی را شامل می‌ شود و چه منابعی هستند‌. حتی اگر بخواهید اقداماتی مثل تبدیل پایان نامه به کتاب را انجام دهید، هم نیازمند آشنایی با این ژورنال ها هستید که ما در ادامه برایتان آنها را معرفی می کنیم.

روش پیدا کردن رمان علمی معتبر برای چاپ مقاله

قبل از اینکه بخواهیم ژورنالی را به شما معرفی کنیم، بهتر است روش پیدا کردن آن را به شما بیاموزیم. خیلی از شما فکر می کنید که این مرحله آسان است و با یک سرچ و جستجوی ساده می توانید با این ژورنال های علمی مواجه شوید اما باید بگوییم که در فضای علمی بیش از هزاران هزار ژورنال تخصصی وجود دارد‌ در نتیجه این که شما یکی از آنها را انتخاب کنید و مقاله را به آنها ارسال کنید، کار دشواری است.

بیش از ۳۰ هزار ژورنال علمی معتبر در سراسر دنیا هستند که شما می توانید از آنها کمک بگیرید. در نتیجه انتخاب یک مورد از آنها شاید کمی خسته کننده و گاهی گیج کننده باشد. انتشار مقالات علمی صرفاً به یک موضوع علمی مرتبط نمی شود، بلکه می تواند یک صنعت با گردش مالی بالا هم تلقی شود. صنعت بزرگ چاپ و انتشار مقاله جزء همین صنایع است که درگیر مسائل مالی شده است. بنابراین ژورنال های علمی نامعتبر که اصالت ندارند، هم پا به این جامعه علمی گذاشته اند.

اولین کاری که شما می توانید برای تبدیل پایان نامه به کتاب و پیدا کردن ژورتال علمی انجام دهید، این است که اعتبار آن را بسنجید‌. پایگاه های اطلاعاتی مثل ISI می تواند از انتشارات علمی معتبر را برای شما پوشش بدهند و آنها را به شکل آنلاین در اختیار شما بگذارند. پایگاه اطلاعاتی دیگر هم به عنوان Scopus وجود دارد که در سال ۲۰۰۴ توسط کشور هلند تاسیس شده است. بیشتر از ۱۱ هزار ناشر را در بر می‌ گیرد و مانند پایگاه ISI فعالیت می‌ کند که هیچ کشور یا هیچ نهادی نیست که بخواهد اعتبار آن ها را زیر سوال ببرد.
پایگاه اطلاعاتی دیگری با عنوان ISC هما وجود دارد که بیش از ۵۰ کشور غالبا مسلمان را تحت پوشش خودش دارد و می تواند به افزایش اعتبار تولید علم در کشورهای مسلمان کمک کند‌.

نحوه دسترسی به لیست ژورنال های معتبر

شاید خیلی از شما برای تبدیل پایان نامه به کتاب به این مسئله برخورده باشید و با خودتان فکر کنید که چگونه باید لیست ژورنال های معتبر را پیدا کنید‌. سایماگو به عنوان یکی از به روز ترین و معتبرترین پایگاه اطلاعاتی برای دسترسی به کانال های مجاور شناخته می شود. ضریب اچ یا H Index ایندکس دارد که طبق آن تمامی ژورنال های معتبر به صورت لیست بندی شده معرفی میگردند. معیار هایی مانند موضوع، ناشر، کشور و انتشارات قرار می‌ گیرند که شما می توانید با انواع و اقسام آنها آشنایی پیدا کنید. در واقع این ضریب ژورنال های معتبر علمی را رتبه بندی می کند و به معنای تعداد مقالات منتشر شده در یک ژورنال خاص است که توسط مقالات دیگر ارجاع داده شده اند.

بیشتر بخوانید: تاثیر کتابخوانی بر کودکان

هزینه چاپ مقاله در ژورنال های معتبر

در نشریات مختلف داخلی و خارجی هزینه های متفاوت را در نظر می‌ گیرند. بعضی از آنها هم رایگان هستند اما این هزینه‌ ها می‌ تواند از ۱۰۰ هزار تومان تا چند میلیون تومان هم باشد. همه چیز بستگی به میزان اعتبار آن ژورنال دارد که قطعاً این مبلغ برای مجلات معتبر خارجی بیشتر خواهد بود.

بیشتربخوانید: چرا چاپ کتاب دیجیتال

کلام آخر

ژورنال های معتبر شاید برای خیلی از شما یک کار سخت تلقی شود اما خوشبختانه شما امکان این را دارید که از طریق راهکارهای مختلف این کار را به انجام برسانید. اگر به تازگی قصد پیدا کرده اید که تبدیل پایان نامه به کتاب را انجام دهید، پس حتماً به ژورنال های معتبر نیاز پیدا می کنید و می خواهید که با آن آشنایی پیدا کنید. ما در این مقاله کارتان را راحت کردیم و نحوه انجام این کار را برایتان توضیح دادیم.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده. شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهد.
ارسال یک دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

× ارسال پیام در واتساپ