0
چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه به کتاب با تیراژ کم و فوری، چاپ رمان و داستان

راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی درصنعت چاپ

راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی درصنعت چاپ

راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی درصنعت چاپ :همانطور که می دانید کشور ما تحت تأثیر فشارها و تحریم های زیادی است, به خاطر همین است که ما به اقتصاد مقاومتی رو آورده ایم. اقتصاد مقاومتی مبحثی است که خیلی در مورد آن صحبت می‌ شود اما سوالی که به وجود می آید، این است که آیا می‌ توان این موضوع را در صنعت چاپ به کار گرفت؟ اگر شما به دنبال کاری مثلاً تبدیل پایان نامه به کتاب باشید، آیا می توانید از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت چاپ کمک بگیرید؟ ما در این مقاله به طور تخصصی راجع به این موضوع صحبت می‌ کنیم و اطلاعات تکمیلی را در اختیارتان قرار می دهیم.

بیشتر بخوانید: ویراستاری چیست؟

منظور از اقتصاد مقاومتی چیست؟

اقتصاد مقاومتی یعنی توانایی تشخیص حوزه هایی که در شرایط تحریم تحت فشار هستند و متعاقباً برای کنترل کردن شرایط و بی اثر کردن این سختی ها تلاش می کنند و قصد دارند که این فشارها را تبدیل به فرصت کنند که قطعاً برای رسیدن به این هدف مهم، مشارکت همگانی، باور و ایمان راسخ و اعمال مدیریت های عقلانی و مدبرانه لازم و ضروری است که ما بتوانیم یک اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه داشته باشیم.

اقتصاد مقاومتی به عبارت دیگر می‌ تواند به معنای کاهش وابستگی و تاکید روی مزایا و فواید تولید داخلی باشد. در نتیجه ما هر چه بیشتر برای خود اتکای تلاش می کنیم.

چرا باید اقتصاد مقاومتی در صنعت چاپ هم وجود داشته باشد؟

در طی سال‌ های اخیر، تحریم‌ های بین‌المللی در کشور های مختلف از جمله کشور ما ایران افزایش پیدا کرده است. در نتیجه بحث اقتصاد مقاومتی تبدیل به یک راهبرد شده که از آن برای مقابله با این مسئله استفاده می کنند. اینکه ما بخواهیم اقتصاد مقاومتی را برای صنعت چاپ هم بگیریم، هدفی جز شناسایی و ارائه راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه چاپ و نشر کتاب ندارد. در واقع باید یک روش شناسی درست صورت بگیرد، اطلاعات گردآوری و تحلیل شوند، یافته ها بررسی کردند وبرناه ریزی ها اتفاق می‌ افتد که می‌ تواند در حوزه تبدیل پایان نامه به کتاب هم یک راهبرد عالی و موثر باشد.

چه جنبه هایی از صنعت چاپ باید مورد بررسی قرار بگیرد؟

سوالی که برای خیلی از شما پیش می آید، این است که اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را در صنعت چاپ بررسی کنیم، باید چه جنبه های مورد هدف قرار دهیم و زیر ذره بین بگذاریم تا بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم. عوامل زیر جزو موارد مهمی هستند که باید مورد بررسی قرار بگیرند:

  • بررسی وضعیت نشر و ناشران کتاب در ایران
  • وضعیت نشر کتاب در ایران
  • دیدگاه ناشران ایرانی درباره وضعیت نشر کتاب الکترونیکی
  • بررسی ابعاد اقتصادی نشر کتاب الکترونیکی از دیدگاه ناشران ایرانی
  • تاثیر فناوری های اطلاعاتی روی چاپ و نشر کتاب در ایران از دیدگاه ناشران
راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی درصنعت چاپ
راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی درصنعت چاپ

راهبردهای اقتصاد مقاومتی در صنعت چاپ

اگر بخواهیم به تحقق راهبردهای اقتصاد مقاومتی در صنعت چاپ بپردازیم، اقداماتی مانند تبدیل پایان نامه به کتاب را انجام دهیم نیاز به در پیش گرفتن یکسری راهکارها و راهبردها داریم که شامل موارد زیر می شود:

بیشتر بخوانید: مقدمه مقاله را چگونه بنویسیم؟

حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی

بحثی که در اقتصاد مقاومتی همیشه به آن اشاره می‌ شود، این است که دولتمردان و دست اندرکاران باید به این قضیه توجه داشته باشند که از تولید ملی کار و سرمایه ایرانی حمایت کنند و اتصال این سه حلقه را با یکدیگر حفظ کنند که همگی باید در راستای افزایش تولید ملی باشد.

توجه به نخبگان و بهره گیری از فناوری نوین

نخبه فردی کارآمد و برجسته است که می‌ تواند برای تولید، هنر، علم و فناوری کاملاً تاثیرگذار باشد، هوش و خلاقیت حداکثری را به کار بگیرد و به رشد و توسعه علمی کمک کند. فرقی ندارد که نخبه دقیقاً در چه زمینه ای فعالیت می کند. این فعالیت می‌ تواند در زمینه چاپ کتاب و ویراستاری هم فعالیت کنند که استفاده از آنها می تواند یکی از راهبردهای تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت چاپ باشد.

کلام آخر

اینکه ما بتوانیم در صنعت چاپ روی پای خودمان بایستیم و در این زمینه به معنای واقعی کلمه اقتصاد مقاومتی داشته باشیم، نه تنها به پیشرفت تک تک ما، بلکه به پیشرفت کل کشور کمک می کند. یکی از کارهایی که خیلی از افراد دغدغه آن را دارند، تبدیل پایان نامه به کتاب است که از طریق اقتصاد مقاومتی می توان این کار را به بهترین شکل ممکن انجام داد که ما در این مقاله مفصل تر راجع به این موضوع صحبت کردیم.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده. شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهد.
ارسال یک دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

× ارسال پیام در واتساپ